Pošlji razglednico - X

Vaše ime:
Vaš elektronski naslov:
Ime naslovnika:
Elektronski naslov naslovnika:
Vaše sporočilo:

Prejemniki prvih certifikatov nove kolektivne blagovne znamke Geopark Idrija - IDRIJA IZBRANO

Petek, 11. januar 2019


V letu 2018 smo na Centru za idrijsko dediščino v sodelovanju z lokalnimi ponudniki vzpostavili Kolektivno blagovno znamko Geopark Idrija (Idrija izbrano). Izhodiščni temi  kolektivne blagovne znamke sta kulinarika ter domača in umetnostna obrt, zato so možnost pridobitve certifikata imeli naslednji produkti:
-  rokodelski izdelki ter izdelki unikatnega in industrijskega oblikovanja
-  pridelki in prehranski izdelki
-  jedi in pijače postrežene na gostinski način
-  prireditve oziroma dogodki s kulinarično noto
-  turistični programi, delavnice…

Certifikat odličnosti IDRIJA IZBRANO pridobijo izdelki in storitve, ki ustrezajo visokim standardom kakovosti, vključujejo lokalno pridelane surovine in pripovedujejo o tradiciji, kulturi in načinu življenja ljudi, ki živijo na območju UNESCO Globalnega Geoparka Idrija.

Glavni namen KBZ je povečati prepoznavnost lokalnih izdelkov, povezati v blagovno verigo ponudnike različnih storitev, ustvariti dodano vrednost lokalnim produktom ter povečati vtis o visoki kakovosti pri potrošnikih.

Tekom leta 2018 je ekipa Centra za idrijsko dediščino izvajala različne aktivnosti. V začetku leta se je pripravilo štiri informativna srečanja s predstavniki lokalnih ponudnikov, z namenom vzpodbude k oblikovanju in razvoju izdelkov za vključitev v kolektivno blagovno znamko. Srečanja so bila organizirana na različnih lokacijah (v Kanomlji, Črnem Vrhu, Idršku in Idriji), tako da so lahko ponudniki iz različnih območij izbrali lokacijo, ki jim je bila najbližja. Predstavljene so jim bile vse aktivnosti, primeri dobrih praks in postopki za pridobitev certifikata za izdelke.

Oblikovalo se je delovno skupino, ki jo sestavljajo predstavniki lokalnih ponudnikov, strokovnjaki iz lokalnih inštitucij, ki skrbijo za ohranjanje dediščine, zaposleni na Centru za idrijsko dediščino in zunanji strokovnjaki za razvoj kolektivnih blagovnih znamk. Naloga delovne skupine je bila predvsem oblikovanje konstruktivnih predlogov in mnenj na pripravljene pravne podlage.

Zainteresirani ponudniki so se lahko udeležili treh tematskih delavnic, na katerih so predavali priznani strokovnjaki s področja kulinarike, etnologije in oblikovanja turističnih produktov. Predstavili so se tudi nekateri ponudniki, ki so s prisotnimi na delavnicah delili svojo poslovne zgodbe in izkušnje.

V poletnih in jesenskih mesecih se je izpeljalo štiri sklope individualnih svetovanj za zainteresirane ponudnike. Skupaj z oblikovalko so pregledali izdelke, embalažo in promocijsko gradivo ter se dogovorili za morebitne izboljšave ali dodelave.

V začetku julija je bil objavljen razpis za pridobitev pravice do uporabe znaka kolektivne blagovne znamke. Tako je bil že 25. avgusta 2018 podeljen prvi certifikat, ki ga je prejel Praznik idrijskih žlikrofov. Strokovna komisija, ki ji je predsedoval Franci Jezeršek, je bila enotnega mnenja, da prireditev ustreza vsem kriterijem za pridobitev pozitivnega mnenja.

V torek, 23. in sredo, 24. oktobra 2018 je potekalo ocenjevanje rokodelskih izdelkov, jedi, pijač in turističnega programa, ki so jih lokalni ponudniki prijavili na razpis za pridobitev pravice do uporabe znaka Kolektivne blagovne znamke Geopark Idrija. Strokovna komisija, ki so jo sestavljali dr. Tanja Lešnik Štuhec, prof. dr. Janez Bogataj, Franc Jezeršek in Cveto Koder, je v ocenjevanje prejela zanimiv nabor zgoraj omenjenih produktov. Na podlagi kriterijev, ki smo jih oblikovali tekom sestankov in delavnic v letošnjem letu, je certifikat Kolektivne blagovne znamke prejelo 12 rokodelskih izdelkov, 14 prehranskih izdelkov, 4 jedi ponujene na gostinski način in turistični program. Strokovna komisija je izrazila zadovoljstvo nad kakovostjo izdelkov, inovativnostjo prijaviteljev in nivojem gostinske ponudbe.

Vzporedno z zgoraj omenjenimi aktivnostmi je nastajala tudi celostna grafična podoba znamke, ki bo poskrbela za enotno podobo ter za izboljšanje vidnosti in prepoznavnosti lokalnih produktov. Celostno grafično podobo je izdelala dr. Jana Vilman Proje. Dr. Tanja Lešnik Štuhec je pripravila načrt trženja in promocije lokalnih produktov v Geoparku Idrija, poskrbela pa je tudi za vse pravilnike in druge pravne podlage. 


Zaključek prvega dela razvoja KBZ je podelitev certifikatov odličnosti ponudnikom, ki so se vključili v oblikovanje tržne znamke. Na dogodku 10. 1. 2019, ki ga je organiziral Center za idrijsko dediščino, so bili predstavljeni ponudniki, izdelki in izvajane aktivnosti. Rokodelski izdelki so bili postavljeni na ogled vsem udeležencem dogodka. Prigrizek, ki je sledil dogodku pa je bil sestavljen iz certificiranih dobrot z Idrijskega.

Seznam sodelujočih ponudnikov in certificiranih izdelkov: 
-  podjetje Pletenine Jerca (Ad Artem d.o.o.) je prejelo certifikat za unikatno laneno obleko in unikatni brezrokavnik z ročno pletenino
-  ustvarjalka Urška Jurič (Mešani občutki) je prejela certifikat za ročno poslikano leseno šatuljico in sličico na lesu z magnetom
-  Čipkarska šola Idrija (Gimnazija Jurija Vege Idrija) je prejela certifikat za nuno polsten šal z idrijsko čipko
-  podjetje Studio Koder je prejelo certifikat za brisačo z idrijsko čipko in serijo slik "Razmišljanje ob čipki"
-  ustvarjalka Meta Pivk (Franc Pivk, dop. dej. na kmetiji) je prejela certifikat za Idrijsko dilco
-  Turistično društvo Fara je prejelo certifikat za šajblčk
-  podjetje Naturalina (Evgen Krivec, s. p.) je prejelo certifikat za ognjičevo mazilo, naravno oljčno milo "Jesenski gozdiček" in naravno mazilo za ustnice – med
-  Klančarjeva kmetija (Marjan Pivk, dop. dej. na kmetiji) je prejela certifikat za navadni jogurt, sadni jogurt – gozdi sadeži in poltrdi sir
-  Alojzija Strel (Alojzija Strel, dop. dej. na kmetiji) je prejela certifikat za domače jušne rezance in domači mešani kruh
-  Ekološka kmetija Smrekar (Viljem Kavčič, dop. dej. na kmetiji) je prejela cerifikat za sir z orehi
-  čebelar Bojan Troha (BOVA, dop. dej. na kmetiji) je prejel certifikat za cvetlični in  gozdni med ter set treh medov
-  čebelar Ciril Rupnik (Ciril Rupnik, dop. dej. na kmetiji) je prejel certifikat za lipov in gozdni med
-  Hiša zelišč (Master d. o. o.) je prejela certifikat za Geruš, Oglarjev požirek in čajanko v škatli
-  Planinsko društvo Idrija je prejelo certifikat za jedi Knapove sanje in Geo menu
-  Gostilna pri Škafarju (Bela, d. o. o.) je prejela certifikat za jed žlikrofi z bakalco in tortico Rezi
-  Društvo Hudornik je prejelo certifikat za turistični program Vandranje po gričih
-  Mladinski Center Idrija je prejel certifikat za prireditev Praznik idrijskih žlikrofov.


Tudi v letu 2019 bo ekipa Centra za idrijsko dediščino nadaljevala z aktivnostmi, ki bodo blagovno znamko okrepile in razširile. Ponovno bo izveden razpis in ocenjevanje.



Vse aktivnosti v letu 2018 so bile za lokalne ponudnike brezplačne in so se izvajale v okviru mednarodnega projekta Danube GeoTour, pri katerem ima Center za idrijsko dediščino vlogo vodilnega partnerja. V sklopu projektnih aktivnosti nastaja tudi nov Center za obiskovalce Geoparka Idrija, ki bo svoje prostore dobil v nekdanji gostilni Nebesa. Pripravljamo bogato razstavo skozi katero bomo predstavili nastanek idrijskega območja, ki posredno narekuje tudi način življenja, zato bo del namenjen predstavitvi življenja v geoparku s poudarkom na naravi in človeku. Odprtje načrtujemo v maju 2019.

Projekt je sofinanciran iz skladov Evropske unije (ESRR, IPA).



Fotogalerija

Kontakt

TIC Idrija, Mestni trg 2

tel: +386 (0)5 37 43 916
e-mail: tic@visit-idrija.si

delovni čas

TOR
SRE
ČET
5 / 18 °C
3 / 15 °C
3 / 18 °C

Facebook

PRIJAVA NA E-NOVIČKE

Če vas zanima kaj se v Idriji dogaja, se prijavite na naše novičke.


GeoparkObčina Idrija Geopark