Aktivnosti Zavoda za turizem v aprilu 2020

12. maj. 2020 / 16:46
Mnogi ste spraševali, kaj sedaj, ko ni turistov na Zavodu za turizem počnemo? V aprilu smo izvedli veliko aktivnosti, ki bodo ali so pripomogle k promociji destinacije Idrija.

IZPOSTAVLJENO:

  • NAJ AKCIJA - Na pobudo umetnika Dada Andderja in v sodelovanju s Čipkarsko šolo Idrija smo 2. aprila pričeli z akcijo #ostanidomaklekljaj, v okviru katere smo do danes prejeli že 65 fotografij klekljanih izdelkov, vzorcev za klekljanje ali drugih izdelkov povezanih s klekljanjem. Akcija je preko španskih klekljaric dosegla celo Kostariko, zelo odmevna pa je bila v številnih slovenskih in italijanskih medijih. Gostovali smo tako v časopisih, kot na radiu in televiziji. Akcija se zaključi 25. maja, izdelki pa bodo na ogled pa v okviru 39. virtualnega Festivala idrijske čipke.
  • NAJ PROMOCIJA - Na ceste je zapeljal TIRov kamion z novo ponjavo, ki jo je za promocijske namene destinacije Idrija financiral Zavod za turizem. Grafično podobo ji je dala oblikovalka Anjo Golob. Po odzivih vseh, ki so fotografijo kamiona všečkali na FB in Instagramu, je splošni javnosti všeč.
  • NAJ DOSEŽEK - v zadnjih dve mesecih se je skokovito povečal doseg naših objav na FB strani Visit-Idrija, kot tudi na FB strani Festivala idrijske čipke in Geoparka Idrija. Prav tako se nam je povečalo število všečkov na vseh treh straneh ter število sledilcev, kar pomeni, da so naše objave zanimive in kakovostne. Na FB strani Visit-Idrija je bil doseg objav 52.800, na novo pa smo prejeli 350 novih sledilcev ter 328 novih všečkov. 

 IMG_6391

Večina zaposlenih na Zavodu za turizem je tudi v aprilu delala od doma, nekaj pa nas je bilo že na svojih delovnih mestih. Kljub vsemu smo izvedli vrto aktivnosti:

  • Akcija #ostanidomaklekljaj je bila tudi povod za promocijo celotne destinacije Idrija, saj je bila za določene italijanske, kot tudi slovenske medije tako zanimiva, da so povedali oziroma zapisali o Idriji še druge zanimivosti.
  • Zaradi razglasitve pandemije smo na zavodu takoj sprejeli nov akcijski načrt promocije destinacije Idrija, ki je tudi v skladu s spremenjeno strategijo promocijskih aktivnosti Slovenske turistične organizacije. Pričeli smo s spremembo spletne strani www.visit-idrija.si, kjer bomo promocijo usmerili na outdoor aktivnosti – kolesarjenje, pohodništvo in družinske izlete ter prilagojene turistične programe. Le-te bomo povezali preko že označenih, kot tudi novih poti z naravno dediščino, gostinskimi ponudniki, ponudniki nastanitev ter lokalnimi ponudniki, s poudarkom na Kolektivni blagovni znamki »Idrija izbrano«. S tem bomo promovirali tudi našo tradicionalno kulinariko. Seveda pri tem ne bomo pozabili na promocijo kulturne dediščine.
  • Izpeljali smo akcijo »Predstavljamo idrijske gostince«, v kateri so se predstavili vsi, ki so to želeli. Akcija je bila nadpovprečno uspešna, saj je dosegla preko 30.000 ljudi samo na naši FB strani.
  • V okviru dogajanja, ki nas je spremljalo v času pandemije, smo se udeležili več spletnih webinarjev s področja turizma ter nanje vedno povabili tudi vse naše turistične ponudnike. Glavni je bil webinar Slovenske turistične organizacije, na katerem so nas seznanili s spremenjenimi promocijskimi aktivnostmi, usmerjeni na domači trg. O vseh akcijah smo že obvestili gostinske ponudnike in ponudnike nastanitev ter jih povabili k sodelovanju.
  • Sredi aprila je bila sprejeta odločitev, da kot glavni organizator Festivala idrijske čipke le-tega, 39. zapovrstjo, odpovemo. Kljub vsemu smo se odločili, da izvedemo virtualni festival, katerega vsebina bo znana v prihodnjih dneh in zanimiva tako za strokovno kot za širšo javnost.
  • Skupaj z Mladinskim centrom Idrija, Društvom Idrija 2020 in Zavodom ID20 smo promovirali akcijo #ŽlikrofiDoma, ki spodbuja k uporabi lokalnih sestavin pri pripravi domačih žlikrofov ter s tem promovira našo kulinarično posebnost, kot tudi Praznik idrijskih žlikrofov.
  • Zaradi zaprtja vseh kulturnih in drugih turističnih objektov, smo preko FB uspešno prikazali virtualne vsebine in sicer -  razstavo Centra za obiskovalce, dvorišče grada Gewerkenegg, podzemlje Antonijevega rova, eno od soban Kendovega dvorca ter Divje jezero. Slednje je bilo za obiskovalce FB najbolj zanimivo, saj je zabeležilo največ ogledov, hkrati pa je to tudi največkrat deljen motiv z Idrijskega na Instagramu.
  • Pripravili in objavili smo razširjen register ponudnikov Kolektivne blagovne znamke "Idrija izbrano".
  • Na FB strani globalnega Geoparka Idrija smo pričeli z nagradnimi igrami, z namenom poznavanja geoparka ter njegovih naravnih danosti. Do danes smo izvedli tri nagradne igre, od katerih je bila zadnja zelo odmevna, saj je na nagradno vprašanje odgovorilo 167 ljudi, ki so objavo delili 112-krat.
  • Prav tako smo na FB strani Geoparka Idrija pričeli z objavami in promocijo drugih evropskih geoparkov in v aprilu predstavili UNESCO globalni Geopark Karawanken-Karavnake, Geopark Železne Hory – Češka in Bakony-Balaton Geopark – Madžarska.
  • Pridni smo bili tudi pri predstavljanju idrijskih skritih zakladov, ki smo jih promovirali na Instagramu ter na FB strani Geoparka Idrija (Tomaževa miza, Babji zob, Turška noga, ipd.).
  • V Idrijskih novicah smo objavili kratek povzetek projekta »Krovna destinacijska znamka«, ki ga izvajamo v letošnjem letu. V mesecu aprilu smo se v okviru projekta, skupaj s partnerji, osredotočili na oblikovanje turističnih programov in na pripravo »Idrijskega kosila«. Poleg Gostilne Pri Škafarju se je v projekt vključil še Hotel Jožef.
  • Pripravili smo vse potrebno za oddajo razpisa, ki ga je objavila Slovenska turistična organizacija (JAVNI RAZPIS »ZA SOFINANCIRANJE AKTIVNOSTI PROMOCIJE TURISTIČNE PONUDBE VODILNIH TURISTIČNIH DESTINACIJ V SLOVENIJI V LETU 2020«) in vsled nastali situaciji tudi spremenila pogoje v njem. V razpisu se bomo osredotočili na digitalno promocijo outdoor aktivnosti s poudarkom na UNESCO globalnem Geoparku Idrija ter na kulturno dediščino Idrije.
  • pričeli smo s pripravo nadgradnje vodenja v Centru za obiskovalce z audio vodičem in pripravo gradiva za vodnike;
  • pripravili in prijavili smo Program profesionalnega usposabljanja za učitelje »POUČEVANJE NARAVOSLOVJA JE LAHKO ZABAVNO S POMOČJO IKT TEHNOLOGIJ V KOMBINACIJI S POUČEVANJEM NA PROSTEM«
  • Za potrebe priprave upravljavskega načrta za krajinski park Zgornja Idrijca smo izbrali ponudnika, ki nam bo izdelal študijo nosilnih kapacitet, potrebnih za nadaljnje ukrepe in aktivnosti.
  • V okviru projekta E-KOLOško KOLOvratenje smo skupaj z Mladinskim centrom Idrija in ostalimi partnerji sodelovali pri pripravi vsebin za novo nastajajoče kolesarske poti, pri vključevanju ponudnikov kot tudi pri izboru fotografij, ki bodo v izdani brošuri.
  • V okviru projekta »Kulturna dediščina kot poslovna priložnost« smo izvedli popis poslovnih priložnosti na področju kulturne dediščine ter začrtali tri delavnice, ki se bodo v okviru projekta izvedle.
  • Zavod za turizem je partner pri projektu Dediščina vojnega obdobja 20. stoletja, v okviru katerega poteka ureditev pohodniške poti na Idrijskem - Feldban. V okviru projekta načrtujemo organiziran pohod po poti ter predavanja na temo Feldbana.
  • S svojo prijavo v okviru evropskega projekta Heritage Stories smo se uvrstili med 20 finalistov.