Za pohodnike in planince

Idrija je raj za rekreativne pohodnike in planince, saj na številnih poteh, ki jih nudi, najdete izjemne skrite zaklade narave UNESCO globalnega Geoparka Idrija.

Tudi zaradi posebnega idrijskega hribovja spada celotno območje Idrije pod UNESCO zaščito. Ima namreč najbolj zapleteno geološko sestavo in je hkrati eno najbolje raziskanih hribovij v Sloveniji. Ponuja vam vrsto naravnih znamenitosti in čudovite razglede, tudi na idrijski prelom, ki  je eden največjih prelomov v južno-alpskem prostoru, ki seka celotno Slovenijo, se proti severovzhodu nadaljuje v Italiji, proti jugovzhodu pa na Hrvaško.
Vabljeni na raziskovanje po naših gričih, kot hribovje imenujemo domačini, ki vam bodo odstrnili marsikatero skrivnosti.

idrijski prelom-foto gregor kacin

HLEVIŠE (908 m)

ČAS HOJE: 1h 45min
VIŠINSKA RAZLIKA: 585m
DOSTOP:
Parkiramo na glavni avtobusni postaji v Idriji in nadaljujemo pot proti centru Idrije ter se držimo smeri za Vojsko, do oznake za Hleviško planino, kjer zavijemo levo. Po strmem začetnem vzponu po asfaltni cesti bomo prišli do makadama, kjer sledimo oznakam. Koča na Hleviški planini je znana po odlični kulinariki, za katero skrbita oskrbnika koče Majda in Gorazd Ržek, ki sta prejemnika certifikata Idrija izbrano.

pohodniki04

JELENK (1170m)

ČAS HOJE: 2h 15min
VIŠINSKA RAZLIKA: 802m
ZAHTEVNOST: lahka označena steza, primerna za otroke
DOSTOP:
V Spodnji Idriji se držimo smeri Kanomlja in že po 100m vožnje bomo ob cesti opazili oznako za Jelenk. V bližini table je veliko parkirišče, na katerem pa se lahko parkira samo ob dela prostih dnevih. S parkirišča čez most prečimo reko Kanomljico in na drugi strani nadaljujemo naravnost po asfaltirani cesti do križišča, kjer nadaljujemo po desni cesti, ki se vzpne mimo hiš. Po krajšem vzponu sledimo oznakam za Jelenk oziroma markacijam. Priporočamo vam tudi obisk razgledne točke na Masorskih robovih, kamor pridemo tako, da nasproti domačije na Jelenku zavijemo na kolovoz v gozd in sledimo oznaki za razgledno točko. Markacije nas vodijo do manjše senožeti in nato še nekaj korakov skozi smrekov gozdič. Razgledna točka je od Jelenka oddaljena 10 minut.

pohodniki01HUDOURNIK (1148m)

VIŠINSKA RAZLIKA: 71m
DOSTOP:
Iz Idrije se zapeljemo v 14km oddaljeno, najvišje ležečo primorsko vas Vojsko, kjer pustimo avto na parkirišču ob cerkvi Sv. Jožefa. Na cesti pod cerkvijo sledimo smerokazom, ki nas usmerijo  na rahlo spuščajočo in sprva še v celoti asfaltirano cesto, kmalu bomo zagledali markacije.
OPCIJA (1h 30min):
Na koncu vasi Vojsko, na razpotju, sledimo oznaki za Gačnik. Po 4km zavijemo desno v smeri Stržnikar in nadaljujemo pot po makadamski cesti, ki nas bo pripeljala na vrh, kjer se odpre čudovit pogled na Triglav. Držimo se desne in nadaljujemo pot navkreber. Kmalu bomo prišli do zapuščene kmetije, kjer sledimo markacijam.

Z višino 1148 m je vrh Hudournika najlepša razgledna točka Vojskarske planote.Oko nam ob lepem vremenu seže od Kanina in Krna na zahodu, do Triglava, ki se blešči prav pred nami, mimo Porezna in Blegoša vse do Kamniško-Savinjskih Alp.

pohodništvo-foto samo trebižan www.visit-idrija.si

JAVORNIK (1240m)

VIŠINSKA RAZLIKA: 440m
DOSTOP:
Z avtom se zapeljemo do vasi Črni vrh, kjer zavijemo proti smučišču na vasi. Pri kmetiji Grom je parkirišče. V bližin parkirišča opazimo planinske oznake za Javornik, ki nas usmerijo na pot. Prispeli bomo do Pirnatove koče na Javorniku, kjer nadaljujemo desno proti travniku navzgor v smeri stolpa na Javorniku. Če imamo željo po razgledu, se lahko, na lastno odgovornost, povzpnemo na vrh stolpa s katerega se nam odpre lep razgled.

VELIKA PEČ (1050m)

ČAS HOJE: 3h
VIŠINSKA RAZLIKA: 297m
DOSTOP:
Pot začnemo v Črnem Vrhu, od kjer z avtom krenemo proti Ajdovščini in malo pred »Vrh gore« zavijemo levo na makadamsko cesto, ki pelje proti Šajsni Ravni. To je tudi končna točka popotovanja z avtom. Od Šajsne Ravni naprej se po pobočju navzgor odpravimo proti Čelkovem vrhu, od tu oddaljen le dobre pol ure počasne hoje. Le 5 minut hoje od tu se za drevesi skriva »Velika peč« skalni samotar.

LokvarskiVrh2HDR

VRHOVEC ali LOKVARSKI VRH (1079m)

ČAS HOJE: 3h 45min
VIŠINSKA RAZLIKA: 355m
ZAHTEVNOST: lahka na pol označena pot, primerna za otroke
DOSTOP:
Iz Idrije se z avtom zapeljemo do Spodnje Idrije in nadaljujemo pot do Zgornje Kanomlje, vse do Oblakovega vrha (od tu lahko nadljujemo pot  peš ali pa nadaljujemo z avtom do Krnic), ki predstavlja prelmono cono Idrijskega preloma. Tudi, če niste geolog vas bo pogled na to veliko "geološko prelomnico" navdušil. Pot nadaljujemo proti Krnicam ter dalje proti Šebreljskemu vrhu do kmetije Na Laniš, kjer se povzpnemo na Vrhovec ali Lokvarski vrh kjer se nam razkrije dih jemajoč razgled, vreden našega pohoda.

foto Dunja Wedam-narava (3)

ŠPIČASTI VRH (1128m)

VIŠINSKA RAZLIKA: 278m
DOSTOP:
V smeri Črni Vrh - Ajdovščina, kjer se levo odcepi cesta proti Javorniku, na desni strani opazimo makadamsko cesto in ob njej planinske smerne table za Špičasti vrh. Od križišča oziroma razpotja pri Cencu nadaljujemo po makadamski cesti v smeri Špičastega vrha. Na vrhu se nahaja lesen razgledni stolp, s katerega se odpre lep razgled na vse strani.